Telelogic tecknar avtal värt 6,5 MSEK med internationell finansiell serviceorganisation

MALMÖ, 2 januari, 2008 – Telelogic (MidCap/TLOG) har tecknat ett licens- och underhållsavtal med en internationell finansiell serviceorganisation. Avtalet innebär att kunden investerar i centrala delar av Telelogics ELM-lösning (Enterprise Lifecycle Management) till ett värde av 6,5 MSEK (688 000 EUR). Avtalet undertecknades i december 2007.

Det nya avtalet innebär att företaget standardiserar sin kravhantering, definition och analys genom Telelogic DOORS®, automatiserar sin rapport- och dokumentgenerering genom Telelogic DocExpress® samt standardiserar sin modellering av affärsprocesser med Telelogic System Architect®. Företaget har också investerat i System Architect för SOA (en standard som underlättar integrationen mellan olika produkter för att enklare kunna hantera de krav som ställs på företag).

”Telelogic utsågs efter en omfattande och konkurrensintensiv utvärdering och affären visar på det förtroende finansiella institiutioner har för Telelogic och på vår förmåga att leverera framgångsrika lösningar som kan möta kundernas höga krav”, säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. ”Telelogics ELM-lösning hjälper kunder att förbättra kvaliteten och produktiviteten, förkorta utvecklingstiden och minska kostnaderna, vilket är en enorm utmaning på alla marknader idag.”