Telelogic tecknar avtal värt 6,7 MSEK med ledande tjänsteleverantör inom transportsektorn i Asien/Pacific

MALMÖ, 3 december, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett femårigt avtal, med en ledande tjänsteleverantör inom transportsektorn, som inkluderar licenser och underhåll till ett värde av 6,7 MSEK (1,1 MUSD).

Avtalet innebär att kunden dubblerar sitt existerande kontrakt samt utökar deras nuvarande användning av Telelogics Enterprise Lifecycle Management (ELM) lösning. Avtalet inkluderar Telelogic DOORS® för kravhantering, definition och analys; Telelogic System Architect® för modellering av affärsprocesser; Telelogic Synergy™ för ändrings- och versionshantering och Telelogic Tau® för standardbaserad modelldriven utveckling (MDD™) av avancerade system och programvara.

”Vi är mycket nöjda med att kunden både har förlängt och utökat det existerande kontraktet,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef på Telelogic. ”Det nya avtalet är ytterligare en bekräftelse på Telelogics förmåga att förstå kunders krav inom olika branscher och leverera lösningar som garanterar framgång.”