Telelogic tecknar avtal värt 6,9 MSEK med global leverantör av mobilkommunikation

Report this content

MALMÖ, 14 december, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett treårigt licens- och underhållsavtal, med en global leverantör av mobilkommunikation, till ett värde av 6,9 MSEK (733 000 Euro).

Kunden har investerat i centrala delar av Telelogics lösning för Enterprise Lifecycle Management (ELM). Det nya avtalet innebär en utökning och förlängning av det existerande kontraktet och betyder att kunden fortsätter att använda; modelleringssviten Telelogic SDL Suite™ (del av produktfamiljen Telelogic Tau®); Telelogic TTCN Suite™ som är en testapplikation för kommunikationsmjukvara, Telelogic DOORS® för kravhantering, definition och analys, samt Telelogic Synergy™ för ändrings- och versionshantering. Kunden kommer även att börja använda testutvecklingsverktyget Telelogic Tester™, baserat på TTCN 3, som ska användas för att underlätta kundens övergång till nästa generation av mobilkommunikation.

“Telelogics ELM-lösning möjliggör för kunderna att bygga bättre inbyggda applikationer, med bättre prestanda och till ett lägre pris. Detta avtal är ytterligare ett bevis på att vi levererar de mätbara resultat som kommunikationsbranschen kräver,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef på Telelogic.