Telelogic tecknar avtal värt 9,8 MSEK med ett ledande nordamerikanskt finansiellt tjänsteföretag

MALMÖ, 28 september, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett avtal med ett ledande nordamerikanskt finansiellt tjänsteföretag. Avtalet omfattar licenser, underhåll och konsulttjänster till ett värde av 9,8 MSEK (1,5 MUSD).

Efter en omfattande utvärderingsprocess har företaget nu valt Telelogic DOORS® för kravhantering, definition och analys, Telelogic Change™ för ändringshantering, Telelogic System Architect™ för modellering av affärsprocesser samt Telelogic DocExpress® för automatisk rapport- och dokumentgenerering, som den enda lösning kapabel att leverera enligt företagets krav på en integrerad lösning för den utspridda organisationen.

“Företaget ställde höga krav på att hitta en integrerad lösning som förbättrar både affärs- och utvecklingsprocesser,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. “Vi är väldigt nöjda över att ha blivit utvalda efter kundens omfattande utvärdering. Detta avtal är ytterligare en bekräftelse på att både vår strategi och våra produkter fungerar bra i den finansiella sektorn.”