Telelogic tecknar förnyat avtal värt 28 MSEK med ledande globalt telekomföretag

MALMÖ, 28 december, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) meddelade idag att en ledande, global telekomleverantör har förnyat ett ettårigt licens- och underhållsavtal för ett antal produkter i Telelogics ELM-lösning, till ett värde av 28 MSEK (3,0 MEUR).

Avtalet inkluderar licenser för Telelogic Focal Point™ för kravanalys, Telelogic Tau® för standardbaserad modelldriven utveckling (MDD™) av avancerade system och programvara, Telelogic Rhapsody® för modellering av programvara i inbyggda system samt Telelogic DOORS® för kravhantering, definition och analys.

”Telelogics lösningar levererar kraftfulla fördelar till företag genom hela livscykler – från att besluta vad man ska konstruera, till hur det ska designas, utvecklas och levereras”, säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. ”När världsledande kommunikationsföretag behöver lösningar med förmåga att leverera på en dynamisk och starkt konkurrensutsatt marknad väljer man Telelogics verktyg.”