Telelogic tecknar förnyat avtal värt 34 MSEK med ledande globalt telekomföretag

Report this content

MALMÖ, 27 december, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) meddelade idag att en ledande, global telekomleverantör har tecknat ett licens-, underhålls- och serviceavtal för ett antal produkter i Telelogics lösning för hela produktens livscykel (Enterprise Lifecycle Management, ELM) till ett värde av 34 MSEK (3,6 MEUR).

Det förnyade avtalet omfattar licenser för Focal Point™ för hantering av produktportföljer, Telelogic DOORS® for kravhantering, definition och analys, Telelogic Synergy© för ändrings- och versionshantering och Telelogic Tau® samt Telelogic Rhapsody® för modelldriven utveckling (MDD™) av avancerade och inbyggda system och programvaror.

”Företaget önskade en helt integrerad lösning för hela sin verksamhet och valde Telelogic som enda leverantör som levde upp till det kravet,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. ”Det fortsatta avtalet befäster än en gång Telelogics position som den lösningsleverantör kommunikationsindustrin föredrar.”