• Telelogic/

Världsledande tillverkare av försvarsutrustning investerar 9,5 MSEK i Telelogics ELM-lösning

Report this content

MALMÖ, 21 december, 2006 - Telelogic (MidCap/TLOG), har idag tecknat ett treårigt licens- och underhållsavtal, värt 9,5 MSEK (1,4 MUSD) med en världsledande tillverkare av försvarsutrustning.

Avtalet innebär att kunden fortsätter att använda nyckelprodukter i Telelogics ELM-lösning som bland annat inkluderar Telelogic DOORS® för kravhantering och analyser, Telelogic Focal Point™ för kravanalys, Telelogic Synergy™ för att kunna hantera ändringar av krav samt för konfigurationshantering, Telelogic Tau för analys-, modellering-, design-, kodgenererings- och testapplikationer, samt Telelogic System Architect® för modellering av affärsprocesser.

"Vi är mycket glada över att ha blivit den utvalda leverantören efter mycket noggranna utvärderingar av kunden,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef på Telelogic. ”Avtalet bevisar ytterligare Telelogics marknadsledande position både vad avser tekniska lösningar och vår förmåga att leverera de lösningar som eftersträvas av försvarsindustrin.”