Bredbandsbolaget satsar på snabbhet

Bredbandsbolaget lanserar idag en landsomfattande reklamkampanj som bygger vidare på kundlöftet snabbhet. Sedan starten för nio år sedan har Bredbandsbolaget vuxit till Sveriges näst största bredbandsleverantör genom att leverera det bästa bredbandet och nya spännande tjänster. För att ta ytterligare marknadsandelar och att stärka sin position som innovatör och expert inom bredband lanserar Bredbandsbolaget ett nytt koncept som baserar sig på snabbhet.

- Bredbandsbolaget var bland de första att kunna leverera 100 Mbit/s över fiber och många kunder väljer oss för att vi har riktigt snabbt bredband. Men vi vill visa att snabbhet är mer än hur många megabit du har i ditt bredbandsuttag, säger Anna Thorbjörnsson, Marknads- och Försäljningschef på Bredbandsbolaget. Därför utvecklar vi nu hur vi ser på begreppet snabbhet och startar ett internt arbete för att hela organisationen skall genomsyras av snabbhet. Vi har definierat tre områden inom vilka vi alltid måste vara bäst för att även i fortsättningen vinna kundernas hjärtan.

De områden som Bredbandsbolaget kommer att arbeta med inom snabbhet är:

- Snabbt bredband - Bredbandsbolaget var bland de första att kunna leverera 100 Mbit/s över fiber år 2005 och den första operatören att lansera 24 Mbit/s över telejacket år 2004. Snabbt bredband är viktigt för Bredbandsbolaget även framöver, och företaget arbetar hela tiden med att utveckla sina tjänster för att möta de mest krävande bredbandskunderna. Dessutom förbättras kontinuerligt nätet för att kunna hantera ökade kvalitetskrav och trafikvolymer vartefter fler kunder använder sitt bredband till spel, musik, TV och film.

- Snabb kundtjänst - Bredbandsbolaget har satt igång ett omfattande arbete för att förbättra servicen till kunderna, genom bland annat kortare kötider och snabbare ärendehantering. Dessutom har tjänsten Service Center lanserats som ger kunderna möjlighet till självhjälp. Service Center är en applikation som alla Bredbandsbolagets kunder kan ladda ner kostnadsfritt till sin dator och som automatiskt felsöker och korrigerar felaktiga inställningar i datorn för att bredbandsanslutningen ska fungera optimalt. Det medför att många kunder inte behöver ringa kundtjänst för att åtgärda mindre fel eller göra inställningar i sin tjänst. Idag har cirka 30 000 av Bredbandsbolagets kunder installerat Service Center.

- Snabb lansering av nya tjänster - Innovation och nytänkande har präglat Bredbandsbolaget sedan starten för nio år sedan. Bredbandsbolaget var år 2002 först ut med att erbjuda telefoni över bredbandet vilket har sänkt telefonkostnaden för drygt 160 000 hushåll i Sverige. Och år 2001 lanserade Bredbandsbolaget som första operatör TV via bredbandsjacket utan krav på digitalbox. För att upprätthålla sin position som ledare inom bredband kommer Bredbandsbolaget att satsa ännu mer resurser på att vara den som först förser marknaden med nya tekniska innovationer.

- Bredbandsbolaget har alltid varit i framkant när det gäller innovation och nytänkande. Nu överför vi den inställningen till konkreta handlingar vilka vi hoppas ska förstärka vår position på marknaden och tydligt visa vad som skiljer Bredbandsbolaget från konkurrenterna, avslutar Anna Thorbjörnsson.

Reklamkampanjen med det nya temat snabbhet startar idag fredag och kommer att synas i TV, på webben, bio, i print, DR, event samt i alla Telenors butiker där Bredbandsbolagets tjänster finns till försäljning.

För mer information, kontakta:
Bredbandsbolaget
Anna Thorbjörnsson, Marknads- och försäljningschef