Enklare att hålla koll på mobilräkningen i Sydafrika

Inför fotbolls VM 2010 blir det möjligt att ringa från Sydafrika för samma minutpris som hemma. Från den 1 juni inkluderar Telenor Sverige Sydafrika i tjänsten Passport som gör det enklare att hålla koll på och minska samtalskostnaderna i utlandet.

Telenor Passport, som man kan teckna utan extra kostnad, innebär att man ringer för samma minutpris som hemma och betalar en fast startavgift, i Sydafrika 17,95 kr. I dag finns Passport i 37 länder med fokus på svenskarnas populäraste semesterländer som Thailand, Grekland och Italien.

– Svenskarna reser mycket och mobilen är för många det självklara sättet att kommunicera. Med Sydafrika så utökar vi listan på populära resmål där man enkelt kan hålla kontakt med familj och vänner och samtidigt ha kontroll på kostnaderna, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Telenor Mobil Konsument.

Om Telenor Passport

Telenor Passport är en kostnadsfri tilläggstjänst. Om man befinner sig i ett Passportland betalar man en fast startavgift och sedan ordinarie öppningsavgift och minutpris. När man tar emot samtal betalar man endast en fast startavgift var 20:e minut samtalet pågår. Startavgiften är 5,95; 9,95 eller 17,95 beroende på vilket Passportland man befinner sig i. Totalt ingår 37 länder i Passport idag. Se lista nedan.

Passport beställs via kundservice 020-222 222, Mina Sidor eller genom att SMSa ”Passport” till 222.

Land     Telenor  Passport                             Ordinarie samtalspris utan Telenor Passport
Sydafrika 19,19 (minutpris 9 öre) eller 21,69 (minutpris 59 öre) 84,75

För mer information, kontakta: Presstjänsten, Telenor Sverige 08-41 00 75 55

Om Telenor Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2100 anställda. Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).