Få ditt röstmeddelande - från en isbjörn

Telenor gör nu sin telefonsvarare ännu bättre. De som vill slipper i fortsättningen ringa upp telefonsvararen för att lyssna av nya röstmeddelanden. Alla meddelanden kan istället skickas som ett MMS där en animerad figur läser upp meddelandet. Förutom att det blir lite roligare så är några av fördelarna att man enkelt kan spara viktiga meddelanden och att man direkt ser i telefonen vem som har lämnat en hälsning.

Telenors kunder kan enkelt gå in på "Mina sidor" och ställa in sin telefonsvarare så att de får den nya funktionen. pMålgruppen för tjänsten är de som uppskattar en ny och rolig funktion, men även de som värdesätter att kunna spara viktiga röstmeddelanden direkt i telefonen eller de som kanske vill skicka vidare ett röstmeddelande till en kompis eller kollega.

- Med den här tjänsten blir det både enklare och roligare att hantera röstmeddelanden. Istället för att behöva ringa upp din telefonsvarare så skickas inkomna meddelande till din mobil som MMS och kan därefter enkelt sparas direkt i telefonen, säger Anders Jensen, marknadsdirektör för Telenor i Sverige.

När användaren har fått ett röstmeddelande så skickas ett MMS till den egna mobiltelefonen och meddelandet läses upp av en slumpmässigt vald animerad figur. Tjänsten fungerar bäst till 3G-telefoner eftersom det ibland kan vara långa meddelanden som kan vara svåra att hantera med en äldre GSM-telefon.

Tjänsten beställs på Telenors hemsida, under "Mina Sidor" och "EuroVoice-inställningar". Varje mottaget MMS kostar lika mycket som att skicka ett vanligt MMS (enligt ordinarie MMS-taxa). Inga andra kostnader tillkommer.

Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila verksamhet
elisabeth.petersson@telenor.com +46 709 61 42 07