Förhandsbokning av HTC Desire HD hos Telenor

Idag, 13 oktober, startar förhandsbokningen av HTC Desire HD på Telenor.se

HTC Desire HD är en supersnabb surfmobil med en processor på 1 GHz.  Den har även stöd för Flash 10.1, vilket innebär att den kan spela upp videoklipp och animationer på webbsidor, precis som en vanlig dator.

– HTCs nya Desire HD gör det både enklare och roligare att surfa i mobilen. Den stora och skarpa skärmen bjuder på en helt ny surfupplevelse och är perfekt för film, videoklipp och foton, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Mobil Konsument, Telenor Sverige.

HTC Desire HD och Telenor Surfa Bas för 249 kr/mån inkl moms vid 24 månader bindningstid.

För att förhandsboka HTC Desire HD, klicka här: http://www.telenor.se/htcdesirehd

HTC Desire HD

• Operativsystem Android 2.2 (Froyo) med HTC Sense
  • 4.3-tums pekskärm
  • 1GHz-processor
  • HD-videokamera
  • 8 megapixel färgkamera med autofokus
  • 1,5 GB telefonminne och 768 MB RAM-minne.
  • Inbyggd GPS och geotaggning

För mer information,
kontakta Presstjänsten:
08-41 00 75 55
www.telenor.se

Om Telenor
Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget samt lågprisutmanaren Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner abonnenter, en omsättning på 10 982 miljoner kronor (2009) och cirka 2100 anställda. Läs mer på: www.telenor.se

Telenor-koncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele-, data- och media. Utöver mobilverksamhet på 11 marknader i Norden, Central- och Östeuropa samt Asien har koncernen även en 40-procentig ägarandel i VimpelCom Ltd. med mobilverksamhet på 10 marknader. Telenor-koncernen är en av världens största mobiloperatörer med 184 miljoner abonnenter (Q2 2010), en omsättning på 98 miljarder norska kronor (2009) och cirka 40 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com