Golf i mobilen - Sveriges mest mobila golftjänster

Nu är det möjligt att boka golftider på någon av Svenska Golfförbundets 500 anslutna golfklubbar och läsa golfnyheter i mobiltelefonen. Golftjänster i mobilen gör det enkelt för golfarna att hantera alla praktiska detaljer.

Genom ett samarbete med Svenska Golfförbundet lanserar Telenor golftjänster i mobilen. En av dem är Golfmobilen som är kopplad till Golfens IT-system (GIT:en), som gör det möjligt att boka och avboka starttider i mobilen. Idag har alla aktiva golfare tillgång till bokningssidan Min Golf och i fjol gjordes 2,5 miljoner bokningar via sidan.

– Vi är mycket glada över att ha tagit fram en enkel tjänst som vi vet att många golfare kommer att ha stor nytta av. Genom Golfmobilen är man inte längre beroende av en dator för att göra sådana bokningar, säger Thomas Sparrmo, Marknadschef Företag Telenor Sverige.

Förutom Golfmobilen lanseras dessutom ett antal SMS-tjänster för golfare. Genom att skicka ett SMS till 72181 kan man få uppgifter om bland annat kommande starttider, hcp-ranking, senaste resultat och starttider.

– Genom vårt samarbete med Telenor har vi möjlighet att erbjuda våra medlemmar det senaste inom mobila tjänster. Tillsammans kommer vi att utveckla fler tjänster för Sveriges golfare. Ett exempel är Väderbokning där man kan välja bana efter bästa väderförhållande, säger Dan Persson, Affärsutvecklingsansvarig, Svenska Golfförbundet.

Genom ett femårigt avtal är Telenor ny strategisk affärspartner till Svenska Golfförbundet inom telekom. Avtalet omfattar leverans av tele- och datakommunikation till Svenska Golfförbundet och möjlighet att leverera tjänster till deras över 500 anslutna golfklubbar liksom deras medlemmar. Telenor är också ny huvudsponsor för SAS Masters på PGA European Tour som förra året lockade över 100 000 besökare.

Om Golfmobilen och SMS-tjänsterna

Golfmobilen är i dagsläget en SonyEricsson W890i som finns att köpa på Telenors webbutik (www.telenor.se); innehåller:
-Koppling mot GIT för bokning och avbokning av starttider
-Golfnyheter från www.golf.se
-Videogolfskola

SMS-tjänsterna

SMS:a något av nedanstående ord till 72181:
-Starttid = dina tre kommande starttider
-Hcp-ranking = din handikappranking uppdelat på Sverige totalt, ditt kön samt din klubb
-Tävling = starttider för dina nästa tre tävlingar
-Anmälan = dina tre kommande tävlingar
-Resultat = dina tre senaste tävlingsresultat