Snabb reparation och fri lånetelefon viktigt när mobiltelefonen strular

Telenor reparerar varje månad flera tusen mobiltelefoner i den egna serviceverkstaden i Malmö. Genom att ständigt förbättra den egna serviceverkstaden levererar Telenor idag snabbare service till en högre kvalitetsnivå än branschgenomsnittet, visar egen statistik.

- Om mobiltelefonen går sönder förväntar sig kunderna att reparationen ska gå snabbt att genomföra och att felet verkligen åtgärdas. Det finns inte något som är mer irriterande än att det ursprungliga felet återkommer och att du måste lämna in telefonen på reparation en andra gång för samma fel, säger Anders Jensen, Affärsområdeschef för Telenors privatkunder. Här har vi lyckats förbättra oss rejält och idag visar vår statistik att vi ligger en bra bit under branschgenomsnittet både vad gäller tiden det tar att reparera en telefon och hur många telefoner som måste skickas tillbaka till verkstaden en andra gång med samma fel.

De sju dagar som Telenors kunder i snitt behöver vara utan sin telefon, från det att den lämnas in på service till att den är åter hos kunden reparerad och klar, är enligt Telenors egna statistik bättre än branschgenomsnittet på tolv dagar. Av alla telefoner som repareras är det endast tre av 100 som behöver repareras igen med samma fel, jämfört med branschgenomsnittet på åtta telefoner.

Utöver att reparationen utförs snabbt och med hög kvalitet är det också en stor fördel med ett eget butiksnät dit kunderna kan lämna sina telefoner för service och samtidigt hämta ut en lånetelefon.

- Med våra 60 butiker runt om i landet är det lätt gjort för de flesta av våra kunder att lämna in sin telefon för reparation och samtidigt hämta ut en lånetelefon. För de som inte har möjlighet att besöka en av våra butiker så sänder vi ett returbrev med förbetalt porto så att kunden kan posta sin telefon till vår serviceverkstad, säger Anders Jensen.

Merparten av alla telefoner som passerar Telenors serviceverkstad omfattas av den tvååriga fabriksgarantin där kunden inte behöver betala något för reparationen. Inte heller för den lånetelefon som Telenor erbjuder.

- Som kund räknar du med att din nya mobiltelefon har hög kvalitet, men det finns alltid en risk att det är något fel på tekniska apparater, säger Anders Jensen. När väl olyckan är framme är det en trygghet att vara kund hos en operatör och återförsäljare av mobiltelefoner som har en väl fungerande serviceverkstad.

För mer information, kontakta:
Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila tjänster
elisabeth.petersson@telenor.com, +46 709 61 42 07