Start för förhandsbokning av Xperia X10 Mini Pro hos Telenor

Från idag, den 21 juni, går det att förhandsboka Sony Ericsson X10 Mini Pro på telenor.se.

Sony Ericssons Xperia X10 Mini Pro är en pekskärmsmobil med samma funktioner som föregångaren X10 mini. Skillnaden är att X10 Mini Pro har ett utdragbart tangentbord som gör det enklare att skicka meddelanden.

Precis som X10 mini bjuder pro-modellen på en unik användarupplevelse med tillgång till en mängd olika applikationer på Android Market. Xperia X10 Mini Pro kan förhandsbokas hos Telenor med både abonnemang och tilläggstjänster som inkluderar obegränsad mobilsurf inom Sverige.

Xperia X10 Mini Pro har bland annat:

• Operativsystemet Android 1.6. Uppdatering till 2.1 från och med Q3 2010
  • 2,55 tums pekskärm
  • 5 megapixel kamera med autofokus och geotaggning
  • Tillgång till Android Market med tusentals spel och program för nedladdning
  • Tillgång till all världens musik med musikspelare länkad till b.la. YouTubeT. Applikationen Timescape som samlar de senaste händelserna i användarens digitala liv på ett ställe för snabb och enkel överblick.

Presstjänsten, Telenor Sverige

08-41 00 75 55

Om Telenor
Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).