Telenor blir helhetsleverantör - gör det enklare för kunderna

(Stockholm, 19 oktober 2006) Telenor blir helhetsleverantör även mot konsumentmarknaden och lanserar nu ett komplett erbjudande med mobiltelefoni, fast telefoni och bredband. Med ett integrerat erbjudande där kunden får all kommunikation från en leverantör tar Telenor ännu ett viktigt steg i sitt arbete för att skapa kundnytta genom bättre produktpaketeringar och där kontakten med leverantören blir enklare.

- Att Telenor blir helhetsleverantör innebär att våra kunder kan dra nytta av att ha all sin kommunikation hos en leverantör, säger Anders Jensen, Marknadsdirektör & Affärsområdeschef för Telenors privatkunder. Vi tror att kombinationen av ett riktigt bra anpassat helhetserbjudande tillsammans med att ha bara en leverantör lockar kunderna.

Helhetserbjudandet möjliggörs av att Telenor nu har adderat bredband från Bredbandsbolaget till sin produktportfölj. De kunder som samlar sin mobiltelefoni, fasta telefoni och sitt bredband hos Telenor får även en prispremie då de inte behöver betala abonnemangsavgiften för den fasta telefonin.

- I en och samma butik säljer och supporterar vi alla tjänster. Kunden får ett avtal och en faktura och vid behov har vi endast en kundtjänst som tar hand om alla frågor, säger Anders Jensen.

Priset för alla tre tjänster blir från 378:-/månad. I det priset ingår:

- Mobilabonnemang inkl. 99:- i samtalspott att ringa för varje månad (ord. pris 99:-/månad)

- Bredband ADSL 2 Mbit/s med fri heminstallation och höghastighetsmodem (ord. pris 279:-/månad)

- Telefonabonnemang fast telefoni (ord. pris 99:-/månad)

Samtliga produkter finns att välja i ett flertal variationer beroende på kundens behov, exempelvis avseende bandbredd eller samtalsnivåer för telefonin.

Telenor startar på fredag den 20 oktober en omfattande reklamkampanj för att positionera bolaget som helhetsleverantör, ett naturligt steg då Telenor genom sin tidigare kampanj "allt rött blir blått" har byggt en stark kännedom till varumärket.

- Temat för vår nya kampanj blir "Come together" till tonerna av den gamla Beatleslåten, säger Anders Jensen. Kampanjen visar på vårt helhetserbjudande och vilka fördelar det för med sig.

För ytterligare information:
Moniqa Löfstedt, Informationschef Telenor fasta tjänster, moniqa.lofstedt@telenor.se, +46 734 41 81 01.