Telenor erbjuder Windows Live Messenger i mobilen

Chatta direkt i mobilen! Nu lanserar Telenor den populära Windows Live Messenger som låter Telenors kunder chatta direkt med familj och vänner utan att behöva använda en dator.

För flertalet av Telenors kunder är chattande idag en del av vardagen. Men för många är det fortfarande enbart via datorn som man kan skriva i realtid till sina nära. Nu kommer Windows Live Messenger som kan användas direkt i mobilen för att chatta med sina vänner, oavsett ifall de sitter vid datorn eller vid sin egen Windows Live Messenger-mobil.

- För ett par månader sedan lanserade vi Telenor Familj, där man ringer utan kostnad inom familjen, vilket har fått ett oerhört positivt mottagande. Windows Live Messenger stärker vårt erbjudande ytterligare, framför allt för de yngre familjemedlemmarna, säger Anders Jensen, marknadsdirektör på Telenor.

Tre fria månader
I samband med lanseringen har Telenor ett kampanjerbjudande om tre fria månader som gäller t o m 27 augusti. En kund som aktiverar tjänsten under denna period får fri användning från tidpunkten för aktivering och tre månader framåt. Därefter är priset 39 kronor per månad (inkl. moms), trafikkostnaden ingår.

Så beställer du:
Skicka SMS med kod WLM till 222. Du får då ett SMS med nerladdningslänk i retur. Klicka på länken, ladda ner programmet, klart att använda!

Tjänsten fungerar med följande telefonmodeller vid lansering: Sony Ericsson W 880i, Sony Ericsson K610i, Nokia 5500, Sony Ericsson K800i och Sony Ericsson W810i. Antalet modeller med stöd för Windows Live Messenger kommer att utökas löpande.

För mer information kontakta:
Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila tjänster
elisabeth.petersson@telenor.com, +46 709 61 42 07