Telenor lanserar BlackBerry BoldTM 9700

Telenor lanserar BlackBerry BoldTM 9700 i Sverige - en ny smartphone från Research In Motions (RIM). Telefonen bygger på originalet BlackBerry BoldTM men med nya funktioner, ny design och nytt operativsystem.

BlackBerry Bold 9700 har en ny smäckrare design och nya funktioner som BlackBerry Media Sync som gör det möjligt att synkronisera iTunes och Windows Media Player. Telefonen har också nytt operativsystem, BlackBerry OS 5.0, som ger förbättrad e-post och kalenderfunktion samt bättre surfupplevelse med snabbare JavaScript och CSS. – Vi ser ett ökat intresse för smartphones bland företagskunder. Vi har varit premiumdistributör av BlackBerry i Sverige i drygt fem år och allt fler ser fördelarna med ett mobilt arbetssätt där de anställda kan ta med sig kontoret i fickan. I den utvecklingen har BlackBerry varit en föregångare, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef Företag Telenor Sverige. BlackBerry Bold 9700 finns tillgänglig i Telenors butiker och på webben. Telefonen kostar 4 964 kr exklusive moms utan abonnemang. Telenor erbjuder olika paketeringar av BlackBerry-tjänster. Om BlackBerry Bold 9700 • 256 MB Flash memory med plats för micro SD minneskort • 3.2 mp-kamera (även video) med blixt • Inbyggd GPS och Wi-Fi • QWERTY-tangentbord • Stödjer 3G HSDPA • Väger 122 gram • Display med 360 x 480 pixlar • Batteri med standby upp till 408 timmar, taltid upp till 6 timmar i ett 3G-nät För mer information om BlackBerry Bold 9700: http://foretag.telenor.se/wsp/telenorstore/frontend.cgi?func=frontend.show&table=PRODUCT&product_id=327289&func_id=1090&categorynu=1002&open=1090 För mer information om mobilt arbetssätt: www.telenor.se/foretag/mobilt-arbetssatt För mer information, kontakta: Presstjänsten, Telenor Sverige 08-41 00 75 55 Om Telenor Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2100 anställda. Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).