Telenor lanserar BlackBerry Storm i Sverige

Nu lanseras BlackBerrys första pekskärmsmobil på den svenska marknaden.

BlackBerry Storm vänder sig till de som vill ha pekskärm och en vass mediespelare medan BlackBerry Bold som redan finns på den svenska marknaden vänder sig till de som skriver mycket och vill ha ett traditionellt tangentbord. Samtidigt som BlackBerry Storm lanserar Telenor en BlackBerry-lösning som gör det möjligt att automatiskt synka BlackBerry med de flesta maillösningarna så som Exchange, Groupwise, Notes, Google apps. Med de nya lösningarna är BlackBerry väl anpassat för både stora och små företag. – BlackBerry är ett koncept som gör det möjligt att bli helt mobil och det finns en stor efterfrågan på en BlackBerry med pekskärm. Vi lanserade BlackBerry på den svenska marknaden för fem år sedan och BlackBerry Storm är en viktig del i ett komplett erbjudande för ett effektivt mobilt arbetssätt, säger Mats Lundquist, Affärsområdeschef Företag på Telenor Sverige. Om BlackBerry Storm - BlackBerrys första klickbara pekskärm som ger tangentbordskänsla och gör det lättare att navigera - Samtalstid: 330 minuter - E-mail: POP3, SMTP, IMAP4, Exchange, BlackBerry, Domino, Groupwise - Musik o stödjer: MP3, AAC, ACC+, eAAC+ & WMA o Windows Media Player Sync o iTunes Sync - Video: o inspelning o stödjer: MP4, 3GP, H.264 & H.263 o videostreaming - 3,2 megapixel kamera BlackBerry Storm kostar 3 916 kr exkl moms utan abonnemang.