Telenor lanserar gruppköp för smartphones

Som första operatör erbjuder nu Telenor gruppköp för smartphones. Med Familje-dealen bestämmer man själv vilka som ingår i den egna ”familjen” och tillsammans kan man spara tusenlappar både på telefoner och på fri kommunikation mellan varandra.

Sociala gruppköp/samköp är en trend som växer sig allt starkare och ett smart sätt för konsumenter att tillsammans spara pengar. Nu tar Telenor trenden till mobilvärlden och erbjuder en Familje-deal. Genom att göra ett gruppköp på valfria smartphones med fri surf, kan upp till tio personer spara tusenlappar, både på telefonerna och på mobilkommunikation till varandra.

Idag lever alltfler utanför den klassiska kärnfamiljen där exempelvis bonusbarn, plastpappor och morföräldrar är en del av vardagen. Familje-dealen är en flexibel lösning där man får välja vilken smartphone man vill och själv bestämma hur den egna familjen ser ut. Familjen kan alltså vara en kompis, svärmor, eller kanske fotbollstränaren, som man får samtala, sms:a och mms:a helt fritt med, samtidigt som man får köpa de senaste telefonerna till ett riktigt bra pris, säger Jonas Lindström, marknadschef för Telenor Sverige.

En familj på tre personer som gör ett gruppköp på exempelvis Xperia mini, Xperia mini pro och en HTC Desire S, kan spara ca 5900 kronor tillsammans under en period på två år, jämfört med om de skulle köpt telefon och abonnemang var för sig. Med Familje-dealen kan upp till tio personer ingå i den egna ”familjen” och det enda som krävs är att dessa personer tecknar sina abonnemang och köper sin smartphone samtidigt. Kampanjen startar den 23:e augusti.

Journalister når Presstjänsten på 08-41 00 75 55 eller press@telenor.com

Om Telenor
Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget och Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 11 304 miljoner kronor (2010) och cirka 2200 anställda. Läs mer på: www.telenor.se

Telenor-koncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele-, data- och media. Utöver mobilverksamhet på 11 marknader i Norden, Central- och Östeuropa samt Asien har koncernen 39,6 procents ägarandel i VimpelCom Ltd. med verksamhet på 10 marknader. Telenor-koncernen är en av världens största mobiloperatörer med 120 miljoner mobilabonnemang i sina konsoliderade verksamheter (Q1 2011), en årsomsättning på 95 miljarder norska kronor (2010) och cirka 32 900 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com