Telenor och Catrel levererar mobilt arbetssätt till hemtjänsten i Sollentuna

Tillsammans med Catrel levererar Telenor Sverige en mobilapplikation till hemtjänsten i Sollentuna kommun. Applikationen har utvecklats för Catrels produkt Mobipen som används för att följa upp utförda besök och insatser inom hemtjänsten i Sollentuna kommun.

Mobipen är nu online via säker datakommunikation som levereras av Telenor och ska användas för att kvalitetssäkra hemtjänsten i Sollentuna kommun som har cirka 1300 kunder.

Tekniken bygger på en säker kvittens hos vårdtagare, vilket garanterar att tider för besöket registreras samt att information om utförda insatser och anteckningar uppdateras direkt i Mobipen. Mobilapplikationen ger även personalen tillgång till den senaste informationen om vårdtagaren.

- Mobilapplikationen för Mobipen gör hemtjänstens arbetssätt mer mobilt, vilket medför både en tidsbesparing och effektivisering av verksamheten. Samtidigt innebär det också en trygghet för både uppdragsgivaren och vårdtagaren att personalen dokumenterar utförda arbetsuppgifter, säger Mats Lundquist Affärsområdeschef Företag Telenor Sverige.

Avtalet gäller till och med 31 mars 2013 och Telenor levererar abonnemang med datatrafik för cirka 250 mobiltelefoner.

För mer information kontakta presstjänsten: 08-41 00 75 55

Om Telenor
Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner mobilkunder. Telenor Sverige har idag 2100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Taggar: