Telenor öppnar förhandsbokning av Sony Ericssons Xperia X10

Med start idag, den 10 mars, går det att förbeställa Sony Ericssons första Androidmobil Xperia X10 på telenor.se.

Vid förbeställning av Xperia X10 kan man välja på tre olika abonnemang som alla inkluderar obegränsad mobilsurf inom Sverige. – Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra kunder att säkra sitt exemplar av den första leveransen av Xperia X10. Den stora skärmen i kombination med tillgången till alla Android-applikationer och abonnemang med obegränsad surf ger förutsättningar för en riktigt häftig surfupplevelse, säger Mattias Ringqvist, Marknadschef Mobil Konsument Telenor Sverige. Xperia X10 är bland annat utrustad med: • Operativsystemet Android version 1.6 • Knivskarp och ljusstark 4 tums pekskärm • 8 megapixel kamera med autofokus och blixt • Applikationerna Timescape och Mediascape som samlar de senaste händelserna i användarens digitala liv på ett ställe för snabb och enkel överblick • Android Market med tusentals spel och program för nedladdning • Blixtsnabb 1 Ghz snapdragon processor • Inbyggt Turbo 3G-modem med stöd för 10.2 Mbit/s nedlänk och 2 Mbit/s upplänk Förhandsbeställningarna av Xperia X10 erbjuds med tre olika abonnemang med obegränsad nationell surf. För abonnemang se pdf. När Xperia X10 börjar säljas i butik kommer den att kunna kombineras med valfritt Telenorabonnemang, valfri bindningstid och hela utbudet av mobilsurftjänster.