Telenor rekryterar informationsdirektör

Annica Elmehagen har utsetts till informationsdirektör för Telenor i Sverige och börjar sitt arbete den 1 mars. Hon har bakgrund blanda annat som PR-ansvarig för mobila satsningar på Microsoft i Seattle.

Annica Elmehagen ska ansvara för intern och extern information för Telenor i Sverige och ingå i ledningsgruppen. I Telenor i Sverige ingår varumärkena Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet. Annica har närmast varit konsult och partner på kommunikationsföretaget KREAB och där arbetat som rådgivare för några av Sveriges mest välkända företag.

- Annicas erfarenheter från inte minst Microsofts mobila satsningar kommer att vara värdefulla för Telenor, säger Johan Lindgren, VD för Telenor i Sverige.

I kommunikationsarbetet under 2007 prioriterar Telenor att skapa en gemensam identitet inom företagen baserad på den starka entreprenörskulturen. Dessutom kommer Telenor under året att kommunicera många nyheter, till exempel inom mobila tjänster och bredband.

- Telenor har på kort tid etablerat sig som ett viktigt företag i Sverige. Att både internt och externt göra företaget ännu tydligare och känt för sin kundnära attityd är en stimulerande uppgift, säger Annica Elmehagen i en kommentar.

Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila verksamhet
elisabeth.petersson@telenor.com, +46 709 61 42 07