Telenor testar mobila vanor

Hur ser dina mobila vanor ut? Det är frågan som ligger i fokus i Telenors nya kampanj. Genom ett test utformat tillsammans med en expertpanel kan man testa sina mobila vanor i vår allt mer uppkopplade värld.

Idag erbjuds en uppsjö mobila möjligheter som hjälper till att sudda ut gränsen mellan jobb och fritid. Med hjälp av mobiltelefon och mobilt bredband kan man hantera sin vardag på ett helt annat sätt än tidigare. I kampanjen lyfts också Telenors obegränsade erbjudanden till familjer och företag. Kampanjen bygger på ett test av mobila vanor där bland annat folkvettsexperten Magdalena Ribbing och psykolog Lars Joelson ger tips. I kampanjen ingår även TV-reklam, print, webb och utomhus. Filmerna är regisserade av Johan Renck och är uppbyggda kring Daft Punks låt Technologic. Kampanjen pågår under perioden mars till maj. Test: http://www.telenor.se/mobiltest Reklamfilmer: http://www.youtube.com/user/telenorSverige Arbetsgrupp på Garbergs Projektledare: Joakim Landin Produktionsledare: Lotta Thunved AD: Johan Wilde och Mattias Dahlqvist Copy: Johan van der Schoot och Olle Nordell Byråproducent: Annika Witkowska Web Director: Bjarne Melin Grafisk formgivare: Beatrice Sztanska Produktionsbolag:Renck Åkerlund Films Regissör: Johan Renck Producent:Annabel Ridley, Lina Stenberg, Magdalena Larsson Musik: Daft Punk Web: Acne Production Fotograf annonser och butik: Henrik Bonnevier/Agent Bauer Arbetsgrupp på Telenor: Magnus West och Fredrik Burman