3G-telefoner toppar Telenors försäljning i november

Liksom i september och oktober fortsätter Sony Ericsson att dominera försäljningslistan. Mest klättrar Sony Ericsson K800i, som avancerat från femteplatsen till tredjeplatsen, medan Sony Ericsson K310i tappar och faller från fjärde till åttonde plats. Nykomlingar denna månad på Telenors tio-i-topp-lista är Samsung X160, Sony Ericsson W710i, Nokia 5500 och Sony Ericsson K750i. Resultatet för Telenors tio-i-topp-lista bygger på försäljningssiffror under november från Telenors 50 butiker runt om i landet.
Försäljningslista från Telenors butiker november 2006, oktoberplaceringen inom parantes. Placering Tillverkare/Modell 1 (1) Sony Ericsson K610i 3G 2 (2) Samsung ZV40 3G 3 (5) Sony Ericsson K800i 3G 4 (3) Sony Ericsson W810i 5 (ny) Samsung X160 6 (6) Sony Ericsson W850i 3G 7 (ny) Sony Ericsson W710i 8 (4) Sony Ericsson K310i 9 (ny) Nokia 5500 10 (ny) Sony Ericsson K750i

För mer information, kontakta: Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila verksamhet elisabeth.petersson@telenor.com +46 709 61 42 07 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras även av Bredbandsbolaget, djuice, Glocalnet och Canal Digital.
Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2005 på 68,9 miljarder norska kronor. Antal anställda vid utgången av 2005 var ca 27 600, varav 16 700 utanför Norge. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).