AkzoNobel sluter nytt ramavtal med Telenor

Telenor Sverige har tecknat ett nytt ramavtal med AkzoNobel. Avtalet omfattar mobiltelefoni till cirka 1600 mobilanvändare samt växelfunktion Telenor One Integrerad.

Telenor One Integrerad är en flexibel lösning som ökar tillgängligheten för de anställda. Tjänsten ger tillgång till viktiga tjänster och funktioner som de anställda behöver för att komma i kontakt med kunder, kollegor och partners. Utöver detta omfattar avtalet dessutom 1600 mobiltelefonabonnemang.

– AkzoNobel är ett stort internationellt företag och deras förtroende för oss som kommunikationsleverantör betyder mycket. Med det nya avtalet kan vi fortsätta leverera flexibla lösningar och bidra till ett mer mobilt och effektivt arbetssätt för de anställda på AkzoNobel, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef företagskunder på Telenor Sverige.

– Vi har tidigare varit kunder hos Telenor och det känns både roligt och bra att komma tillbaka till en operatör som ligger i framkant både vad gäller teknik och funktionalitet. Telenor har visat att de kan leverera flexibla lösningar av hög kvalitet, framförallt vad gäller täckning och tillgänglighet, vilket vi på AkzoNobel värdesätter högt, säger Derk van Heek på AkzoNobel.