ATG Live lanseras i Telenors basutbud lagom till Prix d'Amérique

Den 25 januari blir tv-kanalen ATG Live® tillgänglig för Telenors tv-kunder.
Kanalen ingår i basutbudet där den återfinns på kanalplats 17 och via Telenor Stream.
– Det känns väldigt bra för oss att Telenors tv-kunder nu får ATG Live i sitt utbud, säger Johanna Åberg, marknadschef på ATG.

Utbudet i ATG Live består främst av svenska och internationella livesända trav- och galopptävlingar, blandat med reportage, tips och analyser, men även magasin med inriktning på andra sporter, till exempel hockey och fotboll.

– Lagom till att ett av världens största travlopp äger rum, Prix d'Amérique i Paris, kommer våra tv-kunder att kunna följa det via ATG Live, vilket känns väldigt bra. Vi jobbar ständigt med att förbättra vårt utbud och hoppas att detta tillskott ska uppskattas av kunderna, säger Hanna Idstam, tv-chef på Telenor Sverige.

Hanna Idstam tvchef p Telenor

Foto: Hanna Idstam, tv-chef på Telenor Sverige

– Vi har en stadig och trogen publik som tittar på ATG Live och hoppas att ännu fler ska upptäcka kanalen nu, säger Johanna Åberg.

Johanna berg marknadschef p ATG

Foto: Johanna Åberg, marknadschef på ATG. Fotograf: Olle Holdar, ATG

Prix d'Amérique avgörs söndagen den 28 januari.

Om ATG Live:
ATG Live visar direktsända trav- och galopptävlingar, från Sverige och världen, varvat med tips, analyser, intervjuer och reportage om trav och galopp, men även övrig sport.
ATG Live sänds varje dag, året runt, från cirka klockan 06.00 på morgonen till midnatt, totalt mer än 5 000 timmar per år. Populäraste programmen är direktsändningarna av V75® på lördagar samt travets övriga stora tävlingsdagar, till exempel Elitloppet.

Boel Bengtsson
press@telenor.se

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,9 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2022) och har cirka 1 500 anställda.

Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen

Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 158 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 99 miljarder norska kronor (2022) och cirka 14 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Läs mer på www.telenor.com