Bredband för alla - Telenor Sverige lanserar ny bredbandsportfölj

Bredband via fiber eller 5G? För den stora eller den lilla familjen? Med höga krav på uppkoppling för att bygga egna hemmanätverk eller bara tillräckligt för att betala räkningar och titta på serier? Telenor Sverige samlar nu alla bredbandsabonnemang för hemmet i en ny portfölj så att det ska finnas lagom bredband för alla, oavsett användning.

Vi är mer eller mindre beroende av bra uppkoppling i våra hem även om vi har olika behov. Bredbandet ska bara fungera utan att vi behöver tänka på det. Efter att ha lyssnat på våra kunder har vi gjort om våra erbjudanden för att kunna erbjuda större flexibilitet och med konkurrensmässiga priser, säger June Solbekk, Chief Marketing Office på Telenor.

Den nya bredbandsportföljen som lanseras i dag innehåller abonnemang via fiber och 5G och har en större koppling till säkerhet. Wifi6-router är tillgänglig i alla abonnemang. För att kunna skapa sina egna lösningar införs möjlighet att välja abonnemang utan router. Ytterligare en nyhet i den nya portföljen är att säkerhetstjänsten Nätskydd nu ingår i bredbandsabonnemangen. Tjänsten, som blockerar skadliga sidor, har tidigare ingått i alla mobilabonnemang.

Premiumlösning med extra allt eller basutbud som är så billigt som möjligt? Vi hoppas att alla kunder ska hitta rätt nivå på sitt bredband, och det hjälper vi gärna till med, säger June Solbekk.

June Solbekk CMO Consumer Telenor Sverige

Fördelar med Telenors bredband:

• Bredband via fiber eller 5G beroende på förutsättningar vid bostaden och krav på användning.
  • Telenors egna Wifi6-router är bäst i test och har vunnit priser för design och kvalitet. Den som ändå vill ha en annan lösning kan välja abonnemang utan router.
  • Nöjdhetsgaranti. Möjlighet att säga upp inom 30 dagar även med bindningstid.
  • Surfgaranti. Om bredbandet inte fungerar får kunden 100 GB extra surf.
  • Nätskydd. Skydd och blockering mot skadliga sidor.
  • Komborabatt. Ju fler abonnemang som är samlade hos Telenor, ju billigare blir det.
  • Hitta allt om nya portföljen här

Boel Bengtsson
press@telenor.se

Om Telenor Sverige

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av Sveriges befolkning. Telenor Sverige tillhandahåller idag 3 miljoner mobilabonnemang och har 700 000 fiber- och bredbandskunder och 500 000 tv-kunder. Telenor Sverige omsätter 12,6 miljarder kronor (2023) och har cirka 1 600 anställda.

Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen

Telenorkoncernen är en ledande leverantör av kommunikationstjänster med 209 miljoner abonnenter i Norden och Asien och en årlig omsättning på 80 miljarder norska kronor (2023). Vi driver företaget på ett ansvarsfullt sätt och drivs av ambitionen att stärka samhällen. Uppkoppling har varit Telenors domän i mer än 165 år med syftet att våra kunder alltid ska kunna vara uppkopplade med de och det som betyder mest. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Läs mer på www.telenor.com