Byt till en nyare mobiltelefon utan förlängd bindningstid

Telenor gör det som första operatör möjligt att mot en förhöjd månadsavgift byta till en nyare mobiltelefon under bindningstiden. Detta helt utan krav på att förlänga befintligt abonnemang eller teckna ett nytt.

Enligt det amerikanska analysföretaget Gartner såldes det 50 procent fler smartphones första kvartalet 2010 jämfört med samma period förra året. Gartner spår även att 85 procent av alla mobiltelefoner som skeppas ut globalt under 2011 kommer att ha någon form av webbläsare.

– I takt med att mobiltelefoner används till mer än att bara ringa och skicka SMS så vill många ha möjlighet att byta telefon oftare. Det kommer många spännande nyheter bara i höst och nu blir det möjligt att köpa en ny telefon även om man har bindningstid kvar på sitt abonnemang, något som många har efterfrågat, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Mobil Konsument, Telenor Sverige.

Erbjudandet innebär att kunder som haft sitt abonnemang i minst 12 månader, dvs. har halva bindningstiden kvar eller mindre, nu har möjlighet att köpa en ny telefon under bindningstiden och slippa betala hela kostnaden direkt i butiken genom att istället betala telefonen under en 24-månadersperiod via sin vanliga faktura.

Gamla mobiltelefoner kan lämnas in i alla Telenors butiker och mindre shoppar för återvinning. För varje inlämnad telefon skänks en fast summa till Naturskyddsföreningen.

För mer information,
Kontakta Presstjänste;