Ebba Hultkvist blir programledare för ny talangjakt

I Star Express kommer det att bevisas att vem som helst kan bli stjärna - det är inte alltid sångrösten som räknas ibland räcker ren vilja och en unik utstrålning! Tittarna filmar sina sånginsatser med mobilen och laddar upp sina bidrag på programmets mobilsite.

Programserien pågår under åtta veckor; under tävlingens gång väljs tre personer ut att arbeta med musikproducenter från Murlyn Music. Kandidaterna jobbar med varsin producent och får spela in en egen låt.

Tittarna får följa förvandlingsprocessen direkt i mobilen. Ett treminuters mobilprogram sänds varje dag; har tittaren missat något avsnitt finns alla episoder att ladda ned i efterhand från STAR EXPRESS mobilsite.

STAR EXPRESS är en operatörsobunden underhållningstjänst tillgänglig för 3G-användare. Telenors kunder betalar maxtaxa, 9 kr/dygn, för att titta på mobilprogrammen och på bidragen. För övriga operatörers kunder gäller respektive operatörs taxa för datatrafik.

Läs mer om STAR EXPRESS på starexpress.mobil.telenor.se

För mer information, kontakta: Telenor Johanna Johansson, johanna.johansson@telenor.com, +46 (0)709-33 55 13 Talpa Scandinavia Anna Carrfors Bråkenhielm, anna@talpa.se, +46 (0)8 642 68 88 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda.
Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2006 på cirka 91,1 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).
Om Talpa Scandinavia Talpa Scandinavia tar fram kreativa koncept med ambitionen att utveckla framgångsrika, internationella format för TV och nya medieplattformar. Företaget är dotterbolag till holländska mediegruppen Talpa Media Holding och grundades av Anna Carrfors Bråkenhielm på uppdrag av John de Mol. Talpa Scandinavia levererar färdiga format för alla typer av media. Kundbasen består av internationella tv-bolag och företag som delar vår tro på starka idéer och vill få ut så mycket som möjligt av nya och traditionella media.