En miljon julklappar del av Telenors marknadsstrategi

Från december och sex månader framöver kan en miljon svenskar ringa till varandra obegränsat utan att betala minutavgift. Detta blir realiteten när Telenor bjuder alla sina privatkunder med mobiltelefonabonnemang eller kontantkort på minutavgiften inom Telenors mobila nät i Sverige. Den slopade minutavgiften är ett exempel på Telenors marknadsstrategi att premiera befintliga kunder.

- Vår främsta uppgift är att ta hand om våra befintliga kunder och deras faktiska behov. Vi vet att lägre samtalstaxa uppskattas minst lika mycket som en ny telefon. Därför vill vi ge våra kunder möjlighet att prata obegränsat med sina vänner mellan jul och midsommar, utan att behöva betala minutavgift, säger Anders Jensen marknadsdirektör på Telenor.

Telenor informerar sina privatkunder inom det mobila nätet om erbjudandet via SMS. Genom att besvara detta SMS aktiveras erbjudandet automatiskt och löper i sex månader. Därefter är kostnaden för paketet 49 kronor i månaden.

För mer information, kontakta: Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila verksamhet elisabeth.petersson@telenor.com +46 709 61 42 07 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras även av Bredbandsbolaget, djuice, Glocalnet och Canal Digital.

Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2005 på 68,9 miljarder norska kronor. Antal anställda vid utgången av 2005 var ca 27 600, varav 16 700 utanför Norge. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).