Exklusiv lansering av musiktjänsten WiMP

Om en vecka öppnas Sveriges nya musiktjänst WiMP för alla svenska användare, men genom ett exklusivt samarbete kan Telenors kunder teckna sig och börja använda tjänsten redan idag.

WiMP skiljer sig från andra musikstreamingtjänster genom sin starka redaktionella profil, där en svensk lokalredaktion väljer ut och rekommenderar låtar, album och artister samt sätter ihop roliga och relevanta spellistor. Tjänsten finns tillgänglig för dator, mobiltelefon, iPad och för Logitech Squeezebox. Telenor erbjuder sina kunder att testa WiMP utan kostnad i 60 dagar.

– Efterfrågan på bra musiktjänster är stor och genom vårt samarbete med Aspiro kan vi erbjuda våra kunder ytterligare högkvalitativt innehåll för mobilen och datorn. Den mobila livsstilen ställer höga krav på flexibilitet och tillgänglighet och i kombination med våra surfabonnemang matchar WiMP de kraven, säger Georgi Ganev, affärsområdeschef Konsument Telenor Sverige.

WiMP finns tillgänglig i Telenors butiker eller via telenor.se. Som Telenorkund kan man också sms:a ”wimp” till 222.

Bakom WiMP står börsnoterade Aspiro, som också levererar musiktjänster via white label och licensieringsmodeller (för mer info se: www.aspiro.com).

Journalister når Presstjänsten på 08-41 00 75 55 eller press@telenor.com