FastPris Sverige - total mobil frihet med kostnadskontroll

Idag lanseras FastPris Sverige - ett nytt abonnemang som, till skillnad från de som finns på marknaden idag, omfattar fri surf i mobilen. I FastPris Sverige ingår obegränsad mängd ordinarie samtal, SMS, MMS och surf i mobilen i Sverige.

- Allt fler använder mobilen mer, inte minst för att surfa. Nya, spännande telefoner med bra surfmöjligheter skyndar på den utvecklingen. Det innebär också större behov av kostnadskontroll. Därför inkluderar vi obegränsad mobilsurf i Sverige för att ge möjligheten att surfa så mycket man vill utan att behöva hålla reda på krångliga prismodeller. Dessutom har vi tagit bort alla begränsningar i hur mycket man får använda telefonen för vanliga samtal, sms och mms, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Telenor Mobil Konsument.

Abonnemanget finns även för företagskunder och heter Företag Obegränsat Fastpris.
FastPris Sverige inkluderar obegränsade ordinarie samtal, sms, mms och mobilsurf i 3G hastighet inom Sverige. Betalsamtal, betal-sms och andra betaltjänster ingår inte.

Se tabell i bifogad fil.

*Gäller för samtal/sms/mms som överstiger det antal som ingår i abonnemanget.
Prisjämförelsen baseras på uppgifter på respektive operatörs hemsida den 25 augusti, 2009.

För mer information, kontakta:
Presstjänsten Telenor: 08-41 00 75 55

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet; totalt arbetar 2 400 personer inom Telenor Sverige.
Telenor är världens sjunde största mobiloperatör med verksamhet i 13 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).