Förnyat förtroende för Telenor i statligt ramavtal

Telenor är ett av de utvalda företagen i Kammarkollegiets ramavtal om kommunikationstjänster. Det innebär att Telenor uppfyller kraven för både telefonitjänster och nätverkstjänster för statliga myndigheter, kommuner och regioner och får förnyat kontrakt för de kommande fyra åren.

Jessica Levin Head of Large Accounts p Telenor

Det här är ett av de viktigaste ramavtalen i vår bransch och vi är så klart väldigt glada över det förnyade förtroendet. Nu kan vi fortsätta bidra till offentliga sektorns digitaliseringsresa med tjänster som kommer till nytta för många invånare, säger Jessica Levin, Head of Large Accounts på Telenor Sverige.

Statens Inköpscentral vid Kammarkollegiet upphandlar centrala ramavtal som alla statliga myndigheter kan använda. När det gäller IT- och telekomtjänster tillgängliggörs tjänsterna även för kommuner och regioner.

Att bli utvald till Kammarkollegiets ramavtal är en kvalitetsstämpel. Det innebär att vi klarat den djuplodande granskning som genomförts av såväl teknisk som juridisk kompetens. I praktiken innebär det en bredd av både små och stora uppdrag, alla lika viktiga, menar Jessica Levin.

Kammarkollegiets ramavtal nyttjas av många statliga myndigheter, kommuner, regioner och universitet.

Boel Bengtsson
press@telenor.se

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,8 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2021) och har cirka 1 400 anställda.

Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen

Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 172 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 110 miljarder norska kronor (2021) och cirka 16 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Läs mer på www.telenor.com