Jonas Edén ny chef för Telenor Företag

Telenor Sverige har utsett företagets nuvarande CTO och chef för Networks-divisionen Jonas Edén till chef för divisionen Telenor Företag.

Jonas Edén är civilekonom och har arbetat i olika roller inom Telenor Sverige sedan 2012, bland annat som produkt- och strategichef inom Telenor Företag och senast som CTO och divisionschef för Networks. Han tillträder som chef för Telenor Företag den 1 mars. Erland Almström blir ställföreträdande chef för Networks tills en permanent chef rekryterats.

– Jag är mycket nöjd över att Jonas tar sig an rollen som ny chef för Telenor Företag. Vi ska växa genom att skapa bra kundvärde i våra produkter och tjänster, vi ska vara starka på sälj och rådgivning, samt erbjuda smidiga leveranser och kundservice. Jonas har en bra balans mellan kommersiellt tänk och förståelse för teknik som ger honom goda förutsättningar att leda Telenor Företag till nästa nivå, säger Bjørn Ivar Moen, vd för Telenor Sverige.

Divisionen Telenor Företag har cirka 400 medarbetare och erbjuder tjänster inom telefoni, nätverk, säkerhet och IoT till alla typer av företag, organisationer och myndigheter. Allt ifrån enskilda tjänster som förenklar vardagen för individen till digitala ekosystem som gör hela samhällen smartare och säkrare.

– Jag ser fram emot att tillsammans med teamet på Telenor Företag växla upp verksamheten ytterligare och hjälpa våra nuvarande och framtida kunder att ta tillvara alla de möjligheter som den snabba tekniska utvecklingen innebär, säger Jonas Edén, tillträdande chef för Telenor Företag.

Jonas Eden chef fr Telenor Fretag

Jonas Edén, tillträdande chef för Telenor Företag.

Boel Bengtsson
press@telenor.se

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,7 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2020) och har cirka 1 700 anställda.

Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen

Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 186 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 123 miljarder norska kronor (2020) och cirka 20 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Läs mer på www.telenor.com