Kommentar av Telenorchefen angående försäljning av TeliaSonera

- Försäljningen får inte leda till att arbetet med att öppna Telias nät för konkurrens fördröjs, säger Telenors Sverigechef Johan Lindgren i en kommentar. För mig är det viktigt att de nya ägarna är medvetna om att Telias affär kan komma att påverkas av regeringens kommande beslut om reglering av Telia för att åstadkomma bättre konkurrens på bredbandsmarknaden. Det vore bra om regeringen redovisade hur de informerat placerarna i denna fråga, avslutar Lindgren.
För mer information, kontakta: Telenors presstjänst, +46 8 41007555 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda.
Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2006 på cirka 91,1 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).