Kommentar av Telenorchefen angående försäljning av TeliaSonera

- Det ska bli intressant att se vilka institutioner som är beredda att gå in i TeliaSonera nu när frågan om tillgången till Telias telenät ännu är inte utklarad, säger Johan Lindgren i en kommentar. De nya ägarna kommer hur som helst att få ta ett stort ansvar för att konkurrensen på bredbandsmarknaden i Sverige ska fungera bättre. För mer information, kontakta: Tobias Gyhlénius, +46 734 32 39 57 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda.
Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2006 på cirka 91,1 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).