Ny hockeytjänst ger koll på NHL och Elitserien direkt i mobilen

Via tjänsten Mobilhockey visar Telenor som enda svenska operatör videoklipp med höjdpunkter från både NHL och Elitserien. I tjänsten ingår även nyheter, information om lagen, resultatservice, matchfakta, tabeller och statistik. Mobilhockey har allt för fans som inte vill missa det senaste i hockeyn.

- Mobilen är en bra kanal för att följa nyheter och se de snyggaste målen oavsett om man haft möjlighet att gå på matchen eller inte. Att vi i år som enda svenska operatör även erbjuder videoklipp från NHL gör det möjligt att följa världens största hockeyliga när man vill och var man vill, säger Gunilla Dyrhage, Marknadschef Telenor Konsument, Telenor Sverige.

Fakta om Mobilhockey

• Obegränsad streaming av videoklipp med höjdpunkter från NHL och Elitserien
• Tillgång till fakta från alla matcher i båda serierna, liverapportering av resultat, tabeller och statistik, lagfakta och mycket mer från NHL och Elitserien
• Tjänsten finns som Säsongskort (199 kronor för full tillgång fram till juni 2009), eller med en månadsprenumeration (39 kronor per månad).
• Den enda kostnad som tillkommer är datatrafik, dock max 19 kronor per dygn. Att titta på videoklipp medför ingen extra kostnad.

I dagsläget fungerar tjänsten på de flesta 3G-telefoner (det krävs att telefonen har stöd för streaming video). För ytterligare information se www.telenor.se

Videoklippen från NHL visas i samarbete med NASN (North American Sports Network) som äger sändningsrättigheterna till NHL i Europa.

För mer information, kontakta:
Telenors presstjänst: 08-41 00 75 55

Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 500 anställda.

Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2007 på cirka 92,5 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Om NASN
I februari 2007 förvärvade ESPN NASN, det enda europeiska tv-bolaget som är inriktat på nordamerikansk sport. Bolaget sänder över 800 livematcher* varje år till 14 miljoner hushåll i över 43 europeiska länder. 200 livematcher från National Hockey League (NHL), inklusive All Star Game och samtliga finalmatcher i Stanley Cup, över 260 livematcher från högre serier i baseboll, däribland All Star Game, slutspel och världsmästerskap, och collegematcher i basket och prisade basketturneringen NCAA March Madness, samt amerikansk fotboll från NCAA, inklusive Bowl Championship Series.