Ny marknadschef inom Telenor Konsument

Jonas Lindström har utsetts till ny marknadschef för Mobil Konsument inom Telenor Sverige. Han kommer närmast från rollen som marknadsansvarig för privatkundsabonnemang. Samtidigt går Mattias Ringqvist, nuvarande marknadschef, vidare till rollen som chef för privatmarknaden inom Telenor Danmark.

Jonas Lindström, 35 år, har arbetat inom Telenor Sverige i drygt två år med strategi- och ledningsfrågor inom affärsområdet Konsument. I sin nuvarande roll har han ansvarat för marknadsfrågor relaterade till privatkundsabonnemang. Han har dessförinnan arbetat som managementkonsult med bland annat telekomföretag som kunder.

–        Jag är mycket glad att Jonas tackat ja till rollen som marknadschef och övertygad om han är rätt person att fortsätta driva arbetet med att tydliggöra vår position som den flexibla operatören på marknaden. Samtidigt är det glädjande att Telenor Sverige kan fortsätta exportera duktiga ledare till andra delar av vår koncern och jag vill gratulera kollegorna i Telenor Danmark som framöver får ta del av Mattias erfarenheter, säger Georgi Ganev, affärsområdeschef Konsument, Telenor Sverige.

-       Vi har fortfarande mycket att bevisa i den tuffa konkurrensen på den svenska marknaden och jag ser fram emot att fortsätta arbetet med att tydliggöra Telenors varumärke och stärka affären genom vår omfattande satsning på 4G och marknadens vassaste smartphone-abonnemang, säger Jonas Lindström.

Jonas Lindström tillträder den nya rollen den 2 maj.