Över 16 000 mobiltelefoner inlämnade i Telenor och Naturskyddsföreningens återvinningssamarbete

Telenors och Naturskyddsföreningens gemensamma återvinningskampanj har rönt stor uppmärksamhet och varit mycket uppskattat bland Telenors kunder.
Intresset för återvinningssamarbetet var större än vi vågat hoppas. Vi tackar alla som engagerat sig i detta och fortsätter nu att uppmuntra våra kunder att lämna in sina avlagda telefoner. Som operatör med egna butiker har vi möjlighet att hjälpa våra kunder att bli av med sina gamla telefoner, den möjligheten vill vi gärna ta fasta på, säger Johan Dennelind, Marknadsdirektör Telenor Sverige. För mer information, kontakta: Presstjänsten, Telenor Sverige, +46 8 4100 7555 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda.
Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2006 på cirka 91,1 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).