Ownit har återigen Sveriges nöjdaste bredbandskunder

Idag presenterade Svenskt Kvalitetsindex vilka företag som har Sveriges nöjdaste bredbandskunder. Ownit toppar återigen listan och har bäst resultat inom samtliga områden.

– Det känns fantastiskt att återigen toppa Svensk Kvalitetsindex mätningar över Sveriges nöjdaste bredbandskunder.  Vi tror att det hänger ihop med att alla på Ownit äter, tänker och jobbar med bredband dygnet runt - året om säger Erik Linde, Head of Ownit.

Under året har Ownit fortsatt investera i bredbandsnätet och effektivt kunnat dra nytta av fördelen med att agera som egen operatör i en större koncern. Ownit har även fortsatt utveckla sin kundservice som arbetar i samma lokaler som den övriga verksamheten för att vara nära.

Det har stundvis varit ett utmanande år, präglat av hög inflation och leverantörer som har höjt priser, vilket tyvärr lett till prishöjningar för kunderna. Vi har också haft perioder med mycket högt tryck på vår kundtjänst. Därför är det extra glädjande att se att vi i årets undersökning har lyckats höja betyget i kategorin service, fortsätter Erik Linde.

Erik Linde Head of Ownit

Foto: Erik Linde, Head of Ownit

Ownits filosofi är fortsatt enkel: kunden i centrum, inget krångel, bara riktigt bra bredband. Oavsett hur kunder använder internet ska de alltid kunna förlita sig på att Ownit erbjuder högsta kvalitet till det mest konkurrenskraftiga priset. Utöver den prestigefyllda utmärkelsen från Svenskt Kvalitetsindex har Ownit även fått höga betyg på andra jämförelsesajter som Trustpilot och Google Reviews. Dessutom levererar Ownit Sveriges snabbaste bredband enligt Steam, världens främsta gamingplattform.

Årets resultat bekräftar att vi fortsätter att leva upp till vårt rykte som bredbandsoperatören med Sveriges nöjdaste kunder. Vi är tacksamma för det förtroende våra kunder visar oss och ser fram emot att fortsätta leverera högkvalitativt bredband och en utmärkt kundupplevelse, avslutar Erik Linde.

Läs mer om SKI bredband och TV 2023

Erik Linde
073-425 26 80

Ownit grundades 2004. Sedan 2012 är vi en del av Telenor-koncernen. Vi är en snabbfotad och flexibel operatör. Och vi har den stora koncernens muskler med ett av Sveriges mest utbyggda och stabila fibernät.

Ownit har cirka 100st anställda och har kontor i Solna, Göteborg och Malmö. Under november 2021 nådde vi milstolpen 175 000 kunder.