Pressinbjudan: Techday 2022 med tema 5G

Succén är tillbaka, välkommen till Techday den 9 november. Då samlas några av teknikbranschens främsta experter och gäster för att med inspirerande exempel visa möjligheterna med framtidens nät. Delta digitalt eller var med på plats.

När: Onsdagen den 9 november
Tid: På plats 12:30-19:00 med efterföljande mingel, digitalt 13:00-17:00
Plats: Clarion Hotel Sign i Stockholm eller digitalt

Tillsammans med några av teknikbranschens främsta experter och företag hoppas vi kunna ge svar på de mest aktuella frågorna kring framtidens nät och den nya tekniken. Vi kommer att utgå ifrån tre separata ämnesspår:

• Möjligheter i framtidens nät
  • Nya tider kräver ny säkerhet
  • Människan och tekniken

Bland annat kommer Per Björkman från SVT att berätta hur de använt 5G-nätverk i sändning och fördelar med det. Vi kommer att ha robotar på plats från Robot Minds, prata säkerhet och få en insikt i hur ambulanser kan använda 5G-teknik för att rädda liv. Inspirationsföreläsare är Nils van der Poel.

Läs mer här om dagen, gästerna och ämnena. Här finns också en agenda med hållpunkter om du inte kan vara med hela tiden.

Anmäl er via vår webb eller till: press@telenor.se dit du också kan vända dig med intervjuförfrågningar.

Här är några av talarna under dagen

Boel Bengtsson
press@telenor.se

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,8 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2021) och har cirka 1 400 anställda.

Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen

Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 172 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 110 miljarder norska kronor (2021) och cirka 16 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Läs mer på www.telenor.com