Samsung Galaxy Watch får e-sim hos Telenor

Telenor lanserar som första svenska mobiloperatör e-sim till Samsung Galaxy Watch och erbjuder därmed stöd för e-sim till flest smartklockor och telefoner på marknaden. I tjänsten Mobiluppkoppling klocka ingår en kostnadsfri inledande provperiod där kunder har möjlighet att koppla upp klockan mot Telenors rikstäckande mobilnät.

Med e-sim använder klockan mobilnätet när den inte är uppkopplad via WiFi eller i närheten av telefonen via Bluetooth. Klockan blir därmed ett komplement till din smartphone som gör att du kan ringa, skicka meddelanden, få notiser och hantera dina sociala medier eller betala via Samsung Pay även vid tillfällen då du inte vill eller kan ha telefonen i närheten. Du slipper stressen över att inte veta vad som händer i din omvärld och är nåbar även utan telefon.

- Många av våra kunder efterfrågar e-sim och när vi nu som första svenska operatör lanserar funktionen i Samsung Galaxy Watch tar vi ett viktigt steg mot att skapa en enklare uppkopplad vardag för alla. Vi har dessutom förenklat och digitaliserat hela kundresan för e-sim så att man snabbt kommer igång, säger Carl Gunnstam, ansvarig för Telenors mobilaffär.

Hos Telenor är det nu möjligt att skaffa e-sim till Samsung Galaxy Watch, Apple Watch Series 3 och 4, iPhone XS, XS Max och XRochiPad Pro (2018), Air och Mini (2019). För telefonerna är det möjligt att kostnadsfritt byta ut sitt fysiska sim till e-sim.

- Allt fler vill kunna lämna ifrån sig sin telefon ibland men känner sig stressade när de inte har koll på om någon försökt nå dem. Med e-sim till Galaxy Watch är detta inte längre ett problem vilket gör att du kan lämna telefonen hemma när du går till stranden eller tar en lång löprunda i kvällssolen, säger Ardelan Sohrevardi, produktchef Tablet och Wearables på Samsung Norden.

Om tjänsten Mobiluppkoppling klocka från Telenor:
Tjänsten Mobiluppkoppling klocka med e-sim för Galaxy Watch kostar 49 kronor per månad. Under en inledande provperiod är tjänsten kostnadsfri och det finns ingen bindnings- eller uppsägningstid. För att aktivera e-sim till klockan laddar man ner Galaxy Wearable-appen och beställer tjänsten via Mitt Telenor. Från och med 11 juni finns tjänsten Mobiluppkoppling klocka även tillgänglig för företagskunder.

För mer information om priser, abonnemang, beställning och hur du kopplar upp din Samsung Galaxy Watch, besök www.telenor.se/galaxy-watch