Telenor bäst på kundservice

Telenor har utsetts till vinnare i tidningen Markets årliga undersökning av kundservice bland Sveriges 131 största detaljhandelskedjor.

Av de 131 undersökta kedjorna hamnar Telenors kundservice på första plats efter Apotek Hjärtat och Polarn o Pyret.
Mätningen är genomförd av undersökningsföretaget Daymaker på uppdrag av branschtidningen Market.

Genom så kallade ”mystery shoppers” har Daymaker studerat hur landets 131 största butikskedjor bemöter sina kunder via mejl, telefon och Facebook. Företagen har betygsatts på svarstider, öppningsfraser, engagemang och förmågan att förklara nyttan med olika produkter och hjälpa kunden till rätt beslut. Telenor hamnar på topp tio-listan i alla enskilda kanaler och får därmed det högsta genomsnittliga betyget för alla kanaler sammantaget.

–  Vi är mycket glada och stolta över resultatet, särskilt med tanke på att vi i telekombranschen inte är vana vid att uppmärksammas positivt i sådana här sammanhang. Att ta utgångspunkt i kundens behov i allt vi gör är vår högst prioriterade fråga och den här vinsten visar att vi är på helt rätt väg. En särskild eloge vill jag förstås ge alla de medarbetare i butikerna, i kundservice och på webben som möter våra kunder varje dag, de gör ett fantastiskt arbete, säger Lars-Åke Norling, vd på Telenor Sverige.

Undersökningen är genomförd under perioden 20 augusti till 9 september i år. Läs mer på www.market.se eller i nummer 39-40 av papperstidningen Market som kommer ut idag.