Telenor bäst på mobiltäckning i västra Sverige

Telenor har bäst täckning för mobiltelefoni i västra Sverige, enligt tidningen Mobils täckningstest som offentliggjordes på onsdagen.

– Fokus är att ge kunder den bästa användarupplevelsen och därför är det roligt att få detta bevis på att vårt nät har bäst täckning i en så viktig del av landet som västra Sverige. Nu fortsätter vi uppgraderingen av vårt 3G-nät och påbörjar uppgraderingen av 2Gnätet, samtidigt som satsningen på nästa generations mobilnät, 4G fortsätter, vilket kommer innebära ännu bättre täckning för röstsamtal och högre kvalitet på mobilt bredband, säger Magnus Zetterberg, Nätchef på Telenor Sverige, säger Magnus Zetterberg, Nätchef på Telenor Sverige.

Telenors mobilnät, som är samma nät som används av Bredbandsbolaget för mobilt bredband och av Glocalnet för mobiltelefoni och mobilt bredband, har en befolkningstäckning på 99,1 procent och når mer än 89,9 procent av befolkningen med turbo-3G för mobilt bredband

För mer information om Mobils täckningstest, se: www.mobil.se

För mer information, kontakta: Presstjänsten: 08-41 00 75 55