Telenor erbjuder Apple TV 4K till nya och befintliga kunder

Från och med idag ger Telenor sina kunder möjligheten att köpa en Apple TV 4K till sitt tv-paket. Med det underlättar man kundupplevelsen och med Apple TV 4K får kunderna möjligheten att njuta av populära videotjänster, se sina favoritserier och filmer genom Apple TV-appen och med hjälp av Siri komma åt funktioner som Apple Music, Apple Arcade och tusentals andra appar, spel, läromedel och träningsprogram – allt på en och samma plattform. Genom att Telenor Stream nu integrerars i Apples TV-app får kunder tillgång till Telenors Streams och många andra tjänsters innehåll i funktioner som ”Sök” och ”Nästa”.

Med den nya integrationen kommer även kunderna få en sömnlös inloggningsupplevelse eftersom Telenor Streams tvOS-app kommer installeras och logga in kunderna automatiskt på Apple TV 4K - utan att man behöver ange användarnamn och lösenord.

– Telenor är en av Sveriges största distributörer av TV-innehåll, och vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga upplevelse där man enkelt hittar sitt favoritinnehåll oavsett plattform eller infrastruktur. Vi kan nu leverera en bättre kundupplevelse, som med Apple TV 4K blir både enkel och intuitiv. Vi förstår att kunder blir frustrerade över behovet av att ha flera applikationer och tjänster för att titta på det innehåll de vill ha. Idag finns det mer kvalitetsinnehåll än någonsin tidigare och därför är vi glada över att ha gjort det lättare att söka efter, hitta och titta på sina favoritprogram. Det är något jag tror våra kunder kommer uppskatta, säger Leif Björklund, tv-chef på Telenor.

Om AppleTV 4K och AppleTV+
AppleTV 4K erbjuder bioliknande bildkvalitet med 4K HDR-grafik och en filmisk ljudupplevelse tack vare Dolby Atmos. Genom att Telenor Stream nu integrerats i Apples TV-app kan kunder använda Siri Remote och genom röststyrning spela se på tv, filmer och serier. Med senaste tvOS 13 lanseras flera funktioner som en ny hemskärm, nya undervattensbilder för skärmsläckaren i 4K HDR, support för flera användare, bättre support för handkontroller vid spel och tjänsten Apple Arcade som erbjuder över hundra exklusiva spel. Den 1 november lanseras AppleTV+ i över hundra länder och regioner och Apple TV-appen blir då hem för dagens mest fantasifullt berättande.

Om Telenor TV Stor med Apple TV 4K
Telenor erbjuder idag TV Stor med 56 unika TV-kanaler och video-on-demand-tjänster (VoD) och en Apple TV 4K för 298 kr i månaden under 12 månader. Om man redan är TV-kund eller bredbandskund hos Telenor är det möjligt att köpa en AppleTV för 99 kr i 12 månader. Integrationen kräver en uppdatering till tvOS 13.2. Du kan behöva starta om din AppleTV.