Telenor erbjuder Samsung Galaxy Tab 10.1 – ökar surfhastigheten upp till 16 Mbit/s

Telenor lanserar nya högre surfhastigheter för surfplattor, upp till 16 Mbit/s, samtidigt som man erbjuder världens tunnaste surfplatta från Samsung – nya Galaxy Tab 10.1.

Idag uppger majoriteten av svenska företag att deras anställda ställer allt högre krav på möjligheten att arbeta mobilt. En femtedel av företagen har redan köpt in surfplattor som arbetsverktyg och drygt en tredjedel planerar att köpa de nästkommande två åren*. Enligt Telenors årliga undersökning av mobilt arbetssätt uppger hälften av svenskarna att de vill arbeta mer mobilt, redan idag arbetar 56 procent dagligen eller flera gånger i veckan utanför kontorets fyra väggar.

Samsungs nya surfplatta har bl.a. stöd för hastigheter upp till 16 Mbit/s. Surfplattan är världens tunnaste och utrustad med operativsystemet Android 3.0 som går att uppgradera till den allra senaste versionen – 3.1.

– Vi lever i en allt mer uppkopplad värld där flexibilitet och tillgänglighet blir allt viktigare, man vill kunna nå information utan att begränsas av tid och rum. Nu när vi kan erbjuda våra kunder ordentligt bra hastigheter även för surfplattor blir den ett riktigt bra komplement till den bärbara datorn. Med Samsungs nya supertunna platta är det lätt att bära med sig både arbete och nöje där man befinner sig, säger Jonas Lindström, marknadschef Konsument på Telenor Sverige.

Samsung Galaxy Tab 10.1 finns att köpa med Mobilt Bredband 16 Mbit/s, med 24 månaders bindningstid, för 49 kronor/månaden året ut. Därefter 239 kronor/månaden. Surfplattan ingår för 200 kronor i förhöjd avgift/månad (24 månader). Säljstart hos Telenor är den 23:e augusti.

Samsung Galaxy Tab 10.1

• 10.1 tums hd-skärm
  • Android 3.1 Honeycomb
  • 16 eller 64 GB internminne
  • 3 megapixelkamera
  • Vikt: 595 gram

Om Telenor Nordic Mobility Report
Nordic Mobility Report utkom första gången 2009. Syftet med rapporten är att årligen undersöka behov av och förutsättningar för mobilt arbetssätt och mobil livsstil i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Undersökningen har genomförts i samarbete med undersökningsföretaget Brand Jobs under april 2011 och omfattar tre målgrupper i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

• Beslutsfattare om mobiltelefoni på företag (800 intervjuer).
• Användare av företagsbetald mobiltelefon (2000 intervjuer).
• Privatpersoner med egenbetald mobiltelefon (2000 intervjuer).

Undersökningen ges ut och genomförs på uppdrag av Telenor Sverige AB