Telenor får förnyat och utökat förtroende av Promedia

Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB tecknar avtal med Telenor Sverige som helhetsleverantör av kommunikationslösningar. Avtalet innebär att Telenor levererar mobil och fast telefoni samt mobilt bredband till företaget.

– Vi är väldigt glada att Promedia valt att både förlänga och utöka samarbetet med oss. De har valt en lösning som omfattar hela vår produktportfölj, vilket gör att vi kan leverera flexibla och effektiva kommunikationslösningar som passar Promedias verksamhet. Samtidigt kan de använda sig av mobilt arbetssätt, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef Företag Telenor Sverige.

Mediebolaget Promedia bildades 2007 genom ett samgående av mediekoncernerna Vestmanlands Läns Tidning (VLT) och Nerikes Allehanda (NA). VLT är kund hos Telenor sedan 2004, och förlänger sitt befintliga avtal. Promedia tecknar utöver detta ett helt nytt avtal där Telenor blir helhetsleverantör av kommunikationstjänster.

– Telenor har fungerat som en bra samarbetspartner för VLT-gruppen under ett antal år och kan erbjuda en väl fungerande tjänst. Det är därför naturligt för oss att utöka avtalet till att omfatta hela Promedia eftersom stora ekonomiska fördelar finns i samordning och volym, säger Anders Lind, IT-strateg på Promedia.

Avtalet löper över 36 månader och omfattar drygt 700 abonnemang och ett hundratal mobila bredband.

För mer information, kontakta:
Presstjänsten, Telenor Sverige
08-41 00 75 55