Telenor har vunnit SM i telefoni - andra året i rad

För andra året i rad har Telenors företagsväxel vunnit SM i telefoni – en tävling som årligen anordnas av Q Survey. Telenor var en av tre slutnominerade i klassen ”Växel 3000 – 5000 anknytningar”.

SM i Telefoni går ut på att mäta hur väl företagets växel fungerar genom att Q Survey ringer till företagsväxlar genom så kallade ”Mystery calls” under ett drygt halvår och söker medarbetare. Därefter betygsätts hur väl växeln hanterar samtalen. För andra året i rad var Telenors företagsväxel bäst i den här mätningen. Det är Telenors partner Eniro som besvarar alla samtal i företagets växel; 0455-33 10 00.

– Vi är glada och stolta över att ta hem förstaplatsen i år igen. Företagsväxeln är vårt ansikte utåt och det är väldigt viktigt att vi har ett professionellt och korrekt bemötande, säger Andreas Hamrin, Presschef på Telenor Sverige.

Telenors företagsväxel har tidigare varit nominerad i SM i Telefoni, likaså Telenors Kundservice som också vunnit pris.