Telenor lanserar 4G med ny kampanj

Idag är det premiär för Telenors 4G-tjänst. Lanseringen av den nya generationens mobilteknik görs med en ny reklamkampanj.

4G-nätet, som är byggt för mobil data, kommer på sikt bli den nya standarden för mobilt bredband och kommer på allvar göra internet mobilt eftersom det ger hastigheter och svarstider som motsvarar vad många i dag har i sin fasta uppkoppling. I reklamen illustreras behovet av den nya tjänsten med en person som förgäves försöker visa ett YouTube-klipp med en allt för långsam uppkoppling.

– Med hjälp av ett problem och en miljö som många kan känna igen sig i och under parollen ”trött på att vänta?” så vill vi lyfta fram vilka möjligheter vårt nya nät kommer att ge, säger Patrik Söder, Kommunikations- och varumärkesansvarig, Telenor Sverige.

4G lanseras till en början i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona men nätet byggs ut i hög takt och under nästa år kommer över 100 orter ha 4G. Under 2013 beräknas nätet vara fullt utbyggt.

Kampanjen bygger vidare på ”Det finns en lösning för dig också”. TV-reklamen visas i TV3, Kanal 5, TV4 Fakta, TV4 Sport, Kanal 5, TV6, TV8 och Discovery.

Förutom TV syns kampanjen i morgon- och affärspress, på internet, i mobilen samt på utomhusreklam i tunnelbanan och på flygplatser .

Arbetsgrupp Lowe Brindfors
AD: Josephine Wallin
Copy: Niclas Carlsson
Projektledare: Annette Gårdö