Telenor lanserar dygnstaxa för utlandssurf

Telenor lanserar "Maxdata Europa 24h", en kostnadsfri tilläggstjänst för företagskunder med fast dygnstaxa för datatrafik i Norden och övriga Europa. Tjänsten möjliggör ökad kostnadskontroll och underlättar mobilt arbete även utanför Sverige.

-Allt fler företag väljer mobilt arbetssätt för att bli mer effektiva och minska sina kostnader. Många har känt sig osäkra på kostnaderna för att använda mobilt bredband i utlandet och vi har därför satsat hårt på att ta fram enklare och tydligare tjänster. Vi är idag ensamma om att erbjuda ett pris per land, oavsett nät, och nu lanserar vi dygnstaxa vilket kommer att öka kostnadskontrollen väsentligt, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef företag på Telenor Sverige.

Maxdata Europa 24h är kostnadsfri och liksom alla Telenor Sveriges övriga tilläggstjänster för utlandstrafik opertörsneutral, vilket innebär att det är samma pris oberoende av vilket nät som används.

Om Maxdata Europa 24h
Inom Norden:
Steg 1. 0-9 MB 10kr /MB,
Steg 2. 9-200 MB 89kr
Steg 3. >200 MB 89kr + 10kr/MB per överstigande MB

Inom Europa:
Steg 1, 0-9,6 MB 30kr /MB
Steg 2. 9,6-100 MB 289kr
Steg 3. >100 MB 289kr + 30kr /MB per överstigande MB

Övriga tjänster för utlandssurf
Data Europa & USA
För 29 :- i månaden surfar man för 25 kr/MB överallt i USA samt Europa.

Data utomlands
Fast pris på 995:-/månad för 100 MB i 35 länder.

W-lan Roaming
W-Lan roaming i 65 länder med över 54.000 hotspots genom WeRoam och the Cloud. Kostnaden är 2,80 kr per minut.

För mer information, kontakta:
Presstjänsten: 08-41 00 75 55

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet; totalt arbetar 2 400 personer inom Telenor Sverige.

Telenor är världens sjunde största mobiloperatör med verksamhet i 13 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).